Metode pentru marirea sperantei de viata !

Speranţa de viaţă este de 77 de ani, în cazul femeilor, şi de 70 de ani în ceea ce-i priveşte pe bărbaţi.

Alimentaţia bogată în fructe şi legume proaspete, practicarea zilnică a unei activităţi fizice şi menţinerea vieţii sociale active cresc speranţa de viaţă cu până la 20 de ani. Moştenirea genetică are un rol important în ceea ce priveşte durata vieţii.

Însă stilul de viaţă dezechilibrat, caracterizat prin alimentaţie nesănătoasă şi prin sedentarism, este cel care dă verdictul longevităţii. Potrivit cercetătorilor italieni, consumul zilnic de legume proaspete poate creşte cu doi ani speranţa de viaţă. Acest lucru nu se întâmplă şi în cazul consumului de legume preparate termic, deoarece, prin gătire, aceste alimente îşi pierd aproximativ 30 la sută din antioxidanţi, substanţe care luptă cu radicalii liberi, vinovaţi pentru apariţia proceselor de îmbătrânire prematură. Şi fructele, consumate sub formă de compoturi, îşi pierd din proprietăţi. „Fructele şi legumele în stare proaspătă sunt singurele alimente care ne furnizează enzime active (enzimele se distrug la temperaturi de peste 40 de grade Celsius) şi fitonutrienţi esenţiali pentru prevenirea şi tratarea bolilor.

Vegetalele se consumă de preferinţă din zone apropiate şi în sezonul lor de apariţie, în stare crudă şi integrală, fără a le curăţa de coajă, fără a le transforma în sucuri şi fără a le trata termic”, recomandă profesorul doctor Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare din Bucureşti, în primul volum al cărţii sale „Noua Ordine Alimentară. Şi noi ce mai mâncăm?”.

Aproximativ 60 la sută din totalul alimentelor trebuie să fie în fructe şi legume. Specialiştii ne sfătuiesc ca, atunci când totuşi gătim legumele, să apelăm la fierberea în baie de aburi şi nu la cuptoarele cu microunde. 100 de paşi pe minut Un alt factor care influenţează speranţa de viaţă este obezitatea, care scurtează viaţa cu zece ani.

Potrivit specialiştilor, printre factorii asociaţi obezităţii care ne fac să trăim mai puţin se numără: diabetul, bolile de inimă, atacurile cerebrale sau cardiace şi cancerul de colon. Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din San Diego, SUA, au descoperit că o sută de paşi pe minut, timp de 30 minute zilnic reprezintă cea mai simplă metodă de a rămâne în formă. Aceştia afirmă că mersul pe jos în ritm normal timp de o oră elimină 120 de calorii, iar în ritm rapid 300 de calorii.

Un alt studiu, realizat de această dată de cercetătorii australieni pe subiecţi cu vârste de peste 70 de ani, a scos la iveală faptul ca persoanele care au prieteni trăiesc, în medie, cu şapte ani mai mult decât cele singuratice.

Şi căsnicia are efecte benefice asupra speranţei de viaţă. Un studiu al specialiştilor de la Universitatea din California arată că persoanele singure sunt de cinci ori mai predispuse la deces comparativ cu persoanele căsătorite. De asemenea, persoanele căsătorite sunt cu 135 la sută mai fericite decât celibatarii.

Optimismul creşte speranţa de viaţă cu cel puţin şapte ani, arată un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Yale. Spre deosebire de pesimişti, oamenii care gândesc pozitiv trec mai uşor peste perioadele stresante, care au un impact negativ atât asupra psihicului, cât şi asupra fizicului.

sursa: http://www.adrese-utile.ro/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s