Carente periculoase pentru sanatate !

Exista momente  in viata cind corpul tau risca sa nu asimileze toate vitaminele si mineralele necesare. Acestui aspect trebuie sa-i acorzi un mare interes si sa nu neglijezi o alimentatie corecta si sanatoasa, zi de zi. Iata o lista cu cele mai importante vitamine si minerale din corp si efectele periculoase ale carentelor din organismul tau.

 Carenta de vitamine:

  Vitamina A : ajuta la blocarea radicalilor liberi, agenti care fragilizeaza organismul atacand anumite molecule, cat si la neutralizarea efectelor nocive provocate de acestia. In general, lipsa vitaminei A se poate vedea la exterior prin probleme cutanate, dar si prin scaderea acuitatii vizuale.

Vitamina A se gaseste in: ficat, oua, peste gras, lapte integral, cat si alte produse lactate dar si in produse vegetale cum ar fi lamai, grapefruit, mango, portocale sau morcovi.

Vitamina C : Se stie foarte bine faptul ca persoanele care consuma vitamina C pe parcursul iernii sunt ferite de gripe si viroze. Vitamina C lupta cu succes impotriva radicalilor liberi, iar carenta acesteia duce la scaderea apetitului, sangerara gingiilor, caderea dintilor, scaderea fortei musculare si alte probleme de sanatate generate de un sistem imunitar slabit.

Vitamina C se gaseste in citrice, capsuni, papaya, patrunjel, broccoli, conopida.

Vitamina D : este esentiala pentru absorbirea calciului in oase. Lipsa vitaminei D duce la rahitism, la caderea dintilor, deformarea oaselor si osteoporoza.

Vitamina D se gaseste in lactate si peste, insa cateva minute de stat la soare iti pot oferi doza zilnica recomandata de vitamina D.

Vitamina E : este un antioxidant foarte puternic care protejeaza celulele organismului de actiunea nociva a radicalilor liberi. Vitamina E protejeaza in special celulele de sange, sistemul nervos, muschii, dar si retina ochilor.

Vitamina E se gaseste in nuci, seminte de floarea soarelui, uleiuri vegetale, soia, masline, germeni de grau, cereale integrale, peste.

 Vitamina K : este indispensabila pentru o circulatie sangvina optima. Aceasta vitamina este benefica in special femeilor cu menstruatii abundente, deoarece favorizeaza procesul de coagulare a sangelui. Aportul insuficient de vitamina K poate provoca hemoragii spontane.

Vitamina K se gaseste in cartofi dulci, conopida, mazare, porumb, carne de vita, untura de peste, lactate si macese.

Carenta de minerale :

Calciu : Este bine stiut faptul ca lipsa calciului duce la osteoporoza, macinarea oaselor, caderea dintilor si alte probleme ce tin de sistemul osos, motiv pentru care acest mineral este esential, indiferent de varsta. Totusi, calciul este cu adevarat indispensabil copiilor, ale caror oase sunt in formare, dar si batranilor care sunt predispusi la decalcifierea oaselor.

Calciul se gaseste preponderent in produsele lactate dar din pacate se asimileaza greu din ele, e necesar pentru cei cu carenta de calciu sa consume suplimenti nutritionali naturali sau bio .

Fier : Fierul este un mineral esential organismului, insarcinat cu stocarea oxigenului in muschi. Lipsa acestuia duce la anemie feripriva, oboseala si rezistenta scazuta la infectii si boli. Mai mult decat atat, despre carenta de fier se stie ca afecteaza dezvoltarea creierului.

Fierul se gaseste in galbenusul de ou, ciuperci, carne de vita si spanac.

Magneziu:  Magneziul este un mineral esential pentru crestere, dezvoltare, este un tonic general si un regenerator esential pentru celulele vii. Acesta mai are rolul de a mentine concentratia calciului din sange la un nivel optim, dar si de a combate excesul de colesterol. Ca si calciul, magneziul ajuta la formarea si intarirea oaselor si a dintilor. Mai mult decat atat, acesta regleaza temperatura corpului si poate preintampina atacurile de cord.

Magneziul se gaseste in ciocolata neagra, nuci proaspete, alune uscate, fasole, orez integral si spanac.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s